Alweer een week voorbij en je hebt je blog nog niet af. Het lijkt een oneindig ritueel om een elke week een blog te schrijven.
Als je een business hebt met een prachtige website, dan weet je het belang van goede content. Content met kwaliteit die je zo mogelijk elke week plaatst zodat:

  • Je klanten jouw weten te vinden.
  • Je bovenaan in hun gedachten bent.
  • Je boodschap verfijnt en….
  • Je in staat bent meer te verkopen en meer geld weet te verdienen.

Maar hoe kom je al die ideeën. Hoe bedenk je al die content. Hoe werkt het eigenlijk?
Maak je geen zorgen, de laatste tijd heb ik wekelijkse content gemaakt voor mijn blogs en af en toe nieuwsbrieven.
Ik heb wat simpele tips voor jullie hoe je content kunt creëren voor je website of blog.

Wees consequent, maakt niet hoe !

De eerste stap is om consequent content te creëren, maakt niet uit wat er gebeurd.
Ik weet het, je hebt niet altijd inspiratie, het komt niet uit de lucht vallen. Als jouw deadline elke donderdagavond 20.00 is, zorg er dan voor, maakt niet uit hoe dat je je hier aan houdt.
Ook als je geen inspiratie hebt, ongesteld bent, visite krijgt, eigenlijk moet sporten.

(Ik ken het hele smoezenboek ;-))
Soms wachtte ik tot het laatste moment om content te plaatsen, maar nu ben ik meer georganiseerd.

Cluster je content

De tweede tip is om je content te clusteren, als het mogelijk is.
Elke maand ga ik een paar dagen zitten om een heleboel content te schrijven of nu video’s te maken. Op deze manier hoef ik niet te wachten tot ik me geinspireerd voel.

Wees niet te perfectionistisch

De derde tip is dat je niet al te perfectionistisch hoeft e zijn. Sommige van mijn artikelen waren echt niet zo geweldig, ook mijn video’s zijn niet altijd geweldig. Maar het is weer de consequentheid van de content die het doet. Je zult steeds beter worden in het verfijnen van je boodschap. Gewoon doen. Publish, publish, publish.

Gewoon beginnen …… Gaan lezers commentaar hebben op je grammatica? JA.

Gaan lezers kritiek hebben over het nut? JA. Krijg je ook positieve reacties? JA.

Gewoon doen en doorgaan.

Dus laat je niet afleiden en denken dat het allemaal perfect moet zijn.


Maak er een proces van

Dan de laatste tip. Maak er een proces van. Verzamel onderwerpen die je wilt gebruiken in je blogs. Ga zoals boven beschreven een aantal blogs’s schrijven. Schrijf de bijbehorende nieuwsbrieven. Maak er eventueel video’s van.

Zet ze klaar in je email service zoals bijv. Aweber of Mailchimp. Klaar om te posten op Social Media.

Begin eraan en doorgaan

Als je denkt, ik heb niets nieuws te vertellen, of wie zal mijn artikelen lezen en waarvoor?

Dit is de manier om je praktijk te laten groeien, je business onder de aandacht te krijgen.

Bedenk dat elke keer als je nieuwe content creeërt en onder de aandacht weet te brengen, dat je steeds meer mensen zult gaan bereiken. Steeds meer, van 1 naar 2, naar 3, naar 6, naar 12, naar 56, naar 160, naar 290, naar 900 enz.

Niets doen brengt je niets namelijk , maar dat wist je natuurlijk al.

 

 

 

 

 

Fantastisch dat je dit artikel wilt delen!